Play with the Junklish

N番煎じの和訳ブログ

Dancing on my own / Calum Scott

Somebody said you got a new friend

But does she love you better than I can?
And there's a big black sky over my town
I know where you're at I bet she's around

彼女が出来たって聞いたよ

その子は僕より君を幸せにできるのかい?

もうすぐこの街に嵐が来る

君は今頃彼女のそばにいるんだろう

 

And yeah I know it's stupid
But I just gotta see it for myself

自分でもバカだって思ってるよ

それでも自分の目で確かめたかったんだ

 

I'm in the corner watching you kiss her
And I'm right over here. Why can't you see me?
And I'm givin' it my all
But I'm not the guy you're taking home
I keep dancing on my own

君が彼女にキスするのを見ている

すぐそこにいるのに 僕に見向きもしないね

君の為ならなんだって出来るのに

君が僕を選ぶことはない

ずっと君に片想いしてる

 

I just wanna dance all night
And I'm all messed up, I'm so out of line
Stilettos and broken bottles
I'm spinning around in circles

一晩中踊り明かしたい

気分は最低で 自分でもおかしいって思ってる

スティレットと割れた瓶

ずっと同じところを回り続けてる

 

And I'm in the corner watching you kiss her
And I'm right over here. Why can't you see me?
And I'm giving it my all
But I'm not the guy you're taking home
I keep dancing on my own

君が彼女にキスするのを見ている

すぐそこにいるのに 君は見向きもしないね

君の為ならなんだって出来るのに

君に選ばれることはない

ずっと僕の片想いだ

 

So far away
But still so near
The lights come on
The music dies
But you don't see me standing here
I just came to say goodbye

君が僕から離れていく

まだこんなにも想ってるのに

光が灯り

静けさに包まれる

それでもここにいる僕を君は見ないね

君にお別れを言いにきたんだ

 

I'm in the corner watching you kiss her
And I'm giving it my all
But I'm not the guy you're taking home
I keep dancing on my own

君が彼女にキスするのを見ている

君の為ならなんだって出来るのに

君は僕を選んではくれないね

ずっと君に片想いしてるんだ

 

Said, I'm in the corner watching you kiss her
And I'm right over here. Why can't you see me?
And I'm giving it my all
But I'm not the guy you're taking home
And I keep dancing on my own

君が彼女にキスするのを見ている

すぐそこにいるのに 君は見向きもしないね

君の為ならなんだって出来るのに

君は僕を好きになってはくれない

ずっと僕の片想いだ

 

So far away
But still so near
The lights come on
The music dies
But you don't see me standing here

君が遠く離れてく

こんなにも君が好きなのに

光が灯り

静けさに包まれる

だけど君が僕を見ることはないんだ