Play with the Junklish

N番煎じの和訳ブログ

Read U Wrote U / RuPaul

ル・ポールのドラァグレースのオールスターシーズン2でトップ4が歌ってた歌です。

readって言うのはドラァグ(ゲイ)文化で、相手の欠点をウィットを効かせてあげつらう事をいいます。直訳できないので、なんとも訳し難かったです。

スラングダブルミーニングとかが多いので、だいぶ意訳してあります。

 

---

 

Lookie here..
Listen up...
I'm the one, oh!

こっちよ…

よく聞いて…

私が一番よ!


Hey, girls, my name's Alaska
I got a tiny little question to ask ya
Who's that bitch that's on the top?
Oh, wait, that's me! Hey, Porkchop!

ハイ、ガールズ、あたしアラスカ

ちょっと聞きたいことがあるんだけど

あのトップの子って誰か知ってる?

あら、あれってあたしね!ハイ、ポークチョップ!


You're born naked, the rest is drag
But your face just needs a paper bag
Gimme a challenge and I'll crush you all
Changin' the game like my name's RuPaul

生まれた時以外は全てドラァグ

だけど、あんたの顔は見るに耐えないわ

どんなチャレンジでもぶっ倒してあげる

ル・ポールみたいに流れを変えてね


Line 'em up, front to back
I'm sendin' bitches home like a heart attack
Mess with me and you'll wind up in a casket
I'm Dorothy, you're Toto, get in the basket!

整列させて、最初から最後まで

全員あっという間に家に送り返してやるわ

あたしとやり合うなら再起不能にしてあげる

あたしはドロシーであんたはトト、バスケットの中に引っ込んでな!


I'll read you down beneath the ground
Could you hold my purse while I snatch the crown?
Legacy, remember my name
'Cause you're gonna see me hangin' in the hall of fame!

嫌になるぐらいに皮肉ってあげる

あたしが王冠を被る間にカバン持ってて?

歴史よ、あたしを覚えてなさい

オールスターの勝者はあたしなんだから!

 

Detox comin' at you with a slow verse

I'ma speed it up, I had to shut it down first
Killin' bitches so hard need a pink hearse
I ain't sayin' I'm the best, but I ain't the worst

ディトックスよ、遅めのサビから始めるわ

一番に終わるつもりだからスピード上げるわね

他のビッチはピンクの霊柩車にぶち込むわ

私最高なんて言わないけど、最下位なんてありえないわ


You see me shinin' I'm tryin' to take this primetime
I see you whinin' and cryin'; take that to Lifetime
So epic that it's poetic, I spit it on a dime
On Reddit, you look pathetic with that nursery rhyme

私輝いてるでしょ この時間を掻っ攫う気なの

あんたのこれからの惨めな人生が見えるわ

とても叙情的で詩的でしょ、即興なのよ

あんたはレディットにありそうな幼稚な詩で可哀想


You can't stand me? I don't blame you
If Ru's number 1, then I'm number 2
You disagree? Well, that's on you

我慢できないって?お生憎様

ルーが一番なら私は二番ね

間違ってるって?それはあんたの方よ


Eyes on the chalkboard, I'll spell it out for you
D to the E to the T to the O to the- Hold it!... X
Naomi Campbell-ing the hoes to the crown, next!

書いてあげるから、黒板に注目しなさい

D、E、T、O、そして…X!

他を蹴落として王冠へ突き進むのよ!


Yekaterina Petrovna Zamolodchikova
But your dad just calls me Katya
I'm the bright red scare with the long blonde hair
Always keep 'em coming back for more

エカテリーナ・ペトロバ・ザモロチコヴァ

あなたのパパはカティアって呼ぶわ

長いブロンドの鮮烈な共産主義者

私を忘れられなくさせてあげる


You're a basic ass hoe and it's your time to go
So bitch let me show you the door
Cause it's me whose getting laid and I'm always getting paid;
The only high class Russian whore

あなたってつまんない女ね、もういいわ

お帰りはあちらよ

私はお金がある人ととしか寝ないの

ロシアの高級娼婦ですもの


I'm a scorching hot mess in a skin tight dress
That's a rash, not a herpes sore
Lenin in the streets, Dostoyevsky in the sheets
Baby, are you ready for this Cold War?
Katya Zamolodchikova

私はタイトなドレスに身を包んだ猛烈にセクシーな女なの

これは発疹、ヘルペスじゃないわよ

レーニンは立ちんぼだし、ドフトエフスキーはベッドの中

ベイビー、冷戦の覚悟はできたかしら?

カティア・ザモロチコヴァ


I'm Roxxxy Andrews and I'm here to make it clear
I know you love me, baby, that's why you brought me here
Was a bitch on Season 5, I'm gonna make it right
Give me a sewing challenge and I'll give you what you like

私はロキシー・アンドリュース、ひとつはっきりさせておくわね

私のことが好きなんでしょ、ベイビー、だから私はここにいるのよね

シーズン5じゃ嫌な女だったけど、今回は違うわ

ドレス作りのチャレンジをちょうだい、あなた好みのを作るから


I'm full of tricks, baby, just like on Halloween
A room full of monsters and it makes me wanna scream
I have to get this right so you don't waste your time
Not like my comedy, I'm killing on this rhyme

私って意外性の塊なの、ハロウィンみたいよ

部屋はモンスターだらけで叫びたくなっちゃう

今回こそちゃんとしなきゃね 時間の無駄だって思われないように

コメディと違って作詞は得意なの


I'm gonna show you what I can do
You're going crazy and seeing two
It's not my fault, you can't blame my game
All these other hoes, but they're all the same

私は出来るって見せてあげる

夢中になって、何度となく見ちゃうの

私は悪くないわ、やり方を責めないで

周りはみんなアバズレで、みんな普通よ


I'm the one, one, one
I'm- I'm the one, one, one, one
I'm the one, one, one
I'm- I'm the one

選ばれるのは私、私、私なの

私が、私が特別な一人なの

選ばれるのは私、私、私なの

私、勝つのは私よ


Wrote you, wrote you, told you, now I-
Wrote you, wrote you, told you, now I read you, read you 
書いて、書いてあげるわ、教えてあげる

書いて、書いてあげるわ、教えてあげる、

あたしが誰なのかって